PLAN ZAJĘĆ
1. Od The Well do BeReal – wstęp do tematyki social media
Zadanie: Rozwiąż test „Social media ninja„. Trzy najlepsze drużyny otrzymają 5 pkt. „na start”.
2. Strategia w komunikacji marketingowej 2.0 cz. 1.
Zadanie: Opracuj koncepcję strony SoMe będącej nośnikiem wartościowych treści przyciągających użytkowników sieci, ale i potencjalnych reklamodawców (ewentualnie wsparcia sprzedaży konkretnego produktu). Przetestuj pomysł korzystając z modelu AIDA (lub innego, który wyda ci się bardziej wartościowy np. DIPADA, AIDCAS). Opracuj analizę sytuacji wyjściowej z uwzględnieniem popularności obranej tematyki (np. Google Trends, Keyword Planner czy KeywordTool, Ubersuggest, Answer the Public itp.). Narzędzia te mogą być także przydatne w opracowaniu tytułu dla bloga. Wyniki swojej pracy przedstaw w postaci max. 3-stronicowego raportu (10 pkt.).
3. Strategia w komunikacji marketingowej 2.0 cz. 2
Zadanie: Przeanalizujcie kanały konkurencyjne z wykorzystaniem NapoleonCat / Sotrender itp. Wyznaczcie grupy docelowe (czytelników) kanału i zaprojektujcie persony (dla chętnych) z wykorzystaniem użytecznych narzędzi (np. Xtensio czy HubSpot). Jeśli prowadzisz serwis contentowy: zaprojektuj listę potencjalnych reklamodawców, którzy mogliby być dla ciebie atrakcyjną grupą pod względem potencjału biznesowego (branże). Stwórz wstępną ofertę dla nich. Jeśli prowadzisz kanał wspierający sprzedaż: wyznacz listę potencjalnych partnerów (blogerów, vlogerów, kanałów na FB, Instagramie itp.), którzy mogą okazać się przydatni w kontekście promowania twoich produktów. Zastanów się też jakimi kanałami będziesz popularyzować swój projekt i załóż niezbędne strony; w raporcie zaś uargumentujcie swój wybór. Wyniki swojej pracy przedstaw w postaci max. 3-stronicowego raportu (10 pkt.)
4. Monitoring w social media
Zadanie: Załóż konto trialowe w serwisie Brand24 i odpowiednio skonfiguruj narzędzie. Skorzystaj z opcji monitorującej obrany przez ciebie temat projektu. Stwórz raport z uwzględnieniem 5 wniosków z przeprowadzonego badania (10 pkt.).
5. Treść w zasięgu organicznym
Zadanie: Korzystając z tabeli linii postów spróbujcie stworzyć strategię tworzenia treści dla swoich kanałów social media. Spróbujcie zrobić to możliwie jak najdokładniej, opisując konkretne przykłady działań (max. 10 pkt.)
Literatura podstawowa:
Godin S., (2019) To jest marketing!, Warszawa.
Miłkowski G. (2020), Niech cię widzą w sieci! Blog lub serwis branżowy od podstaw, Gliwice.
Sadowski M. (2013), Rewolucja social media, Gliwice.
Literatura uzupełniająca:
Czaplicka M. (2014), Zarządzanie kryzysem w social media, Gliwice.
E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy. red. J. rólewski, P. Sala, Warszawa 2021.
Kozielski R. (2020), Przyszłość marketingu. Koncepcje, metody, technologie. Teoria i zastosowanie. Łódź.
Lombardo T., McCarthy B., Ryan E., Connors M. (2020), Mapy Drogowe Produktu — Nowe Podejście. Wyznaczanie Kierunków Rozwoju W Czasach Niepewności, Gliwice.
Miller D. (2018), Model StoryBrand – zbuduj skuteczny przekaz dla swojej marki, Warszawa.
Miotk A. (2017), Skuteczne Social Media, Gliwice.
Stawarz B. (2017), Content Marketing i Social Media. Jak przyciągnąć klientów, Warszawa.
Stohnij P. (2020), Koniec alfabetu. Jak być liderem nowej generacji.
Taranko T. (2020), Komunikacja marketingowa. Istota, uwarunkowania, efekty, Warszawa.
Blogi:
Sprawny marketing
Wirtualne media
Socialmedianow
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest:
– obecność na zajęciach (dopuszczalna jedna absencja);
– terminowe wykonanie wszystkich zadań projektowych w sposób indywidualny. Istnieje możliwość poprawy ćwiczenia – wtedy ze zdobytych punktów z danego zadania wyciągana jest średnia. Oceny zostaną wyznaczone wg. następującej skali:
2,0 | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,5 |
5,0 |
0-35 | 36-39 | 40-44 | 45-49 | 50-54 | 55-60 |
Osoby, które nie uzyskały minimum punktów piszą test zaliczeniowy. Jeśli jego przeprowadzenie będzie niemożliwe – zostanie on zamieniony na kolokwium ustne z wykorzystaniem platformy TEAMS
Nazwa | T. | Z.1. | Z.2. | Z.3. | Z.4. | Z.5. | Z.6. | Suma |
Ocena |
|||||
Mama bez tabu | 7,0 | 7,0 | 7,5 | 8,0 | 9,0 | 4,0 | 42,5/50 | 4,5 | ||||||
InflaGanizm | 7,0 | 6,0 | 7,0 | 6,0 | 8,0 | 34/50 | 3,5 | |||||||
Vintagevibes | +5 | 4,0 | 8,0 | 7,0 | 8,0 | 32/40 | 4,0 | |||||||
Czas na esport | +5 | 9,0 | 6,0 | 5,0 | 6,0 | 32/40 | 4,0 | |||||||
Mechanicznie od podstaw | 9,0 | 4,0 | 5,0 | 3,0 | 8,0 | 30/50 | 3,0 | |||||||