W jakiej kondycji jest polska szkoła?

Nie-koniec historii
Nie-koniec historii
W jakiej kondycji jest polska szkoła?
/

Początek września zawsze budzi (przynajmniej u nas) wspomnienia i skojarzenia ze szkołą. Jako że edukacja stała się w ostatnich miesiącach przedmiotem żywej (a momentami ostrej) debaty publicznej, postanowiliśmy wyjść poza wspomnienia starych czasów i przyjrzeć się obecnej kondycji polskiej szkoły. W ostatnim czasie jej stan jest przedmiotem coraz większego zainteresowania w debacie publicznej. Wynika to z jednej strony z dużych wyzwań, z którymi muszą się mierzyć nauczyciele i uczniowie. Wystarczy wymienić pandemię i będące jej wynikiem nauczanie zdalne czy strajki nauczycieli. Z drugiej strony temat edukacji jest coraz bardziej upolityczniony – patrz „lex Czarnek”, czy kontrowersje wokół podręcznika do nowego przedmiotu „Historia i Teraźniejszość” przygotowanego przez Wojciecha Roszkowskiego.

Z jakimi wyzwaniami system szkolnictwa będzie musiał się zmierzyć w rozpoczynającym się roku szkolnym?

Jak powinna wyglądać „edukacja XXI wieku” i dlaczego polska szkoła jest często odległa od tego obrazu?

Dlaczego obecność organizacji pozarządowych w szkołach budzi kontrowersje i jaka jest ich realna rola w systemie edukacji?

O tym wszystkim rozmawiamy z Janem Piosikiem – prezesem Fundacji Projekty Edukacyjne, eduaktywistą i wnikliwym obserwatorem polskiej szkoły.

Dodaj komentarz