
Propaganda wielu kojarzy się z filmami dokumentalnymi Leni Riefenstahl, ulotkami zrzucanymi z pokładów samolotów i plakatami zapraszającymi do wstąpienia do armii. Termin „propaganda”, choć źle się kojarzy, wciąż jest żywy, także w kontekście wydarzeń wojennych ostatnich miesięcy. W dobie konfliktu Rosji z Zachodem warto zastanowić się więc, jak zmieniły się środki i narzędzia propagandy i czym różnią się od działań znanych nam z historii II wojny światowej? Czy możemy mówić o propagandzie krajów demokratycznych? Jak w dobie wojny światowi przywódcy zmieniają swój wizerunek i dlaczego Wołodymir Zełeński zamienił garnitur na moro? O propagandzie rozmawiamy z Piotrem Pawełczykiem – profesorem Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
#niekoniechistorii #wojna #Ukraina #propaganda #polityka #Zelenski #Putin #Rosja #marketingpolityczny