PLAN ZAJĘĆ
1. Społecznościowa rewolucja – wstęp do tematyki social media
Zadanie: Rozwiąż test „Social media ninja”. Trzy najlepsze drużyny otrzymają 5 pkt. „na start”.
2. Pierwsze kroki – opracowanie koncepcji projektu i monitoring
Zadanie: Opracuj koncepcję kanału social media będącego nośnikiem wartościowych treści przyciągających użytkowników sieci, ale i potencjalnych reklamodawców. Przetestuj pomysł korzystając z modelu AIDA (lub innego, który wyda ci się bardziej wartościowy). Opracuj analizę sytuacji wyjściowej z uwzględnieniem popularności obranej tematyki (wykorzystaj narzędzia np. Brand24, Google Trends, Answer the Public, Ubersuggest i inne). Wyniki swojej pracy przedstaw w postaci max. 2-stronnicowego raportu (10 pkt.).
3. Strategia w social media – konkurencja i cele
Zadanie: Przeprowadź analizę konkurencji (z wykorzystaniem pytań pomocniczych, narzędzi Google i NapoleonCat). Zdiagnozuj jej skalę z wykorzystaniem podstawowych współczynników marketingowych). Stwórz cele ilościowe i jakościowe dla prowadzonej przez siebie strony. Wyniki swojej pracy przedstaw w postaci max. dwustronicowego raportu (10 pkt.).
4. Strategia w social media – grupy docelowe i wybór kanałów
Zadanie: Wyznacz grupy docelowe (czytelników) kanału. DLA PROJEKTÓW OPARTYCH NA TREŚCI: Zaprojektuj listę potencjalnych reklamodawców, którzy mogliby być dla ciebie atrakcyjną grupą pod względem potencjału biznesowego. DLA PROJEKTÓW WSPIERAJĄCYCH SPRZEDAŻ: Zaprojektuj listę potencjalnych blogerów, z którymi chcielibyście współpracować. DLA CHĘTNYCH: stwórz dla grupy docelowej opis jednej persony (do wybranej grupy) z wykorzystaniem użytecznych narzędzi (np. Xtensio, HubSpot) dla łatwiejszego zdiagnozowania ich potrzeb.
Zdecyduj jakimi kanałami będziesz popularyzować swój projekt i w kilku zdaniach uzasadnij swój wybór. Załóż odpowiednie strony, a w raporcie umieść do nich link. Wyniki swojej pracy przedstaw w postaci ok. dwustronicowego raportu (10 pkt.).
5. Treści w zasięgach organicznych – cz. 1.
a) Przygotujcie strategie linii postów dla swoich kanałów. Weźcie pod uwagę rozróżnienie na B2B/B2C/EB. Spróbujcie każdy pomysł opisać w kilku zdaniach. (10 pkt).
6. Jak to działa? W świecie algorytmów
7. Treści w zasięgach organicznych – cz.2.
b) Stwórzcie listę dobrych praktyk zwiększających zasięg postów organicznych. Weźcie pod uwagę kwestie formy, zaangażowania odbiorców i czas. Wykorzystajcie ciekawą i użyteczną formę (check list, plakat itp.) Trzymajcie się wypracowanych zasad prowadząc swoje kanały (10 pkt.)
8. Treści w zasięgach płatnych
Zadanie: Przygotujcie kampanię w serwisie Facebook dla swojego projektu.
– wyznaczcie swój cel marketingowy
– scharakteryzujcie grupę odbiorców
– określcie umiejscowienie
– budżet i harmonogram: 1000 zł, 7 dni
– określcie format, media i tekst
W każdym przypadku uzasadnijcie swoje wybory. Zadanie rozwiążcie w formie printscreenów z panelu reklamowego lub w raporcie w pliku tekstowym (ale zgodnie z nomenklaturą na Fb) (max. 3 strony tekstu; 10 pkt.).
9. Real-time czyli strategia czasu rzeczywistego
Zadanie: Zastosuj strategię RTM w prowadzonych przez siebie kanałach, które będą nawiązywały do wydarzeń/informacji/sytuacji, będących istotnymi dla świata internetu w ciągu najbliższych 3 dni. Prześlij prowadzącemu zajęcia screeny postów z krótkim wyjaśnieniem poczynionych kroków (max. 10 pkt.).
10. Kryzys w komunikacji
Zadanie: Rozwiązanie problemu kryzysowego zgodnie z casem przygotowanym przez prowadzącego i przekazanym na zajęciach (max. 10 pkt.)
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest:
– obecność na zajęciach (dopuszczalna jedna absencja);
– aktywność na zajęciach będzie dodatkowo promowana;
– terminowe wykonanie wszystkich zadań projektowych w sposób indywidualny lub w 3-osobowych zespołach. Oceny zostaną wyznaczone wg. następującej skali:
Studia stacjonarne:
2,0 | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
0-50 | 51-56 | 57-62 | 63-69 | 70-76 | 77-85 |
Studia niestacjonarne:
2,0 | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
0-35 | 36-40 | 41-45 | 46-50 | 51-54 | 55-60 |
Jeśli raport nie zostaje przesłany w terminie skutkuje to otrzymaniem 0 pkt za dane zadanie. Raport taki można uzupełnić w późniejszym terminie, jednak z uzyskanych punktów zostanie wyciągnięta średnia (np. 0/10 = 5). Osoby, które nie uzyskały minimum punktów oraz osoby z IOS ze zwolnieniem z zajęć piszą test zaliczeniowy. W przypadku gdy osoba z IOS nie uzyskała minimalnej liczby punktów z raportów – otrzymuje ona dodatkowe pytania na teście.
Literatura:
Czaplicka M. (2014), Zarządzanie kryzysem w social media, Gliwice.
E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy. red. J. rólewski, P. Sala, Warszawa 2021.
Godin S., (2019) To jest marketing!, Warszawa.
Kozielski R. (2020), Przyszłość marketingu. Koncepcje, metody, technologie. Teoria i zastosowanie. Łódź.
Lombardo T., McCarthy B., Ryan E., Connors M. (2020), Mapy Drogowe Produktu — Nowe Podejście. Wyznaczanie Kierunków Rozwoju W Czasach Niepewności, Gliwice.
Miller D. (2018), Model StoryBrand – zbuduj skuteczny przekaz dla swojej marki, Warszawa.
Miłkowski G. (2020), Niech cię widzą w sieci! Blog lub serwis branżowy od podstaw, Gliwice.
Sadowski M. (2013), Rewolucja social media, Gliwice.
Miotk A. (2017), Skuteczne Social Media, Gliwice.
Stawarz B. (2017), Content Marketing i Social Media. Jak przyciągnąć klientów, Warszawa.
Stohnij P. (2020), Koniec alfabetu. Jak być liderem nowej generacji.
Taranko T. (2020), Komunikacja marketingowa. Istota, uwarunkowania, efekty, Warszawa.
Magazyn Online Marketing
Blogi:
Sprawny marketing
Wirtualne media
Socialmedianow
OCENA PROJEKTU: STUDIA STACJONARNE
Nazwa projektu | Test | Z.2. | Z.3. | Z.4. | Z.5. | Z.6. | Z.7. | Z.8. | Z.9. | Suma | Ocena | |
Kolektyw Fala | +5 | 7 | 6 | 3/9 (6,0) | 3 | 0/8 (4,0) | 9 | 3/6 (4,5) | 7 | 51,5 | 3 | |
Studio makijażu | 6,5 | 6 | 9 | 7,5 | 8 | 10 | 6,5 | 8 | 61,5 | 3,5 | ||
Z.D. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | – | ||
A.D. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | – | ||
K.J. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | – | ||
Desecrated Altar | 6,5 | 4 | 0/7,5 (4,0) | 4 | 7,5 | 8 | 10 | 7 | 51 | 3,0 | ||
J.P. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | – | ||
D.P. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | – | ||
Ania Kruk | +5 | 7,5 | 5 | 0/7 (3,5) | 6,5 | 8 | 8 | 5 | 7 | 55,5 | 3,0 | |
A.R. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | – | ||
P.W. | +5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | – | |
MamPsa | +5 | 7,5 | 5 | 7,5 | 5,5 | 6 | 9 | 7 | 0 | 52,5 | 3,0 | |
Nazwa projektu | Test | Z.2. | Z.3. | Z.4. | Z.5. | Z.6. | Z.7. | Suma | Ocena | |||
Senior w internecie | 4,0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 2,0 | ||||
2. K.D | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2,0 | ||||
3. W.G/K.R. | 7 | 8 | 7 | 7 | 9 | 8 | 46 | 4,0 | ||||
4. J.J. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2,0 | ||||
5. Creative Site | +5 | 7,0 | 5 | 7 | 0 | 4 | 8 | 36 | 3,0 | |||
7. Piłkarzyki | +5 | 5 | 8 | 3 | 7 | 5 | 2 | (+12)* | 47 | 4,0 | ||
8. Tenis | 6 | 5 | 6 | 4 | 0 | 0 | 20 | |||||