PLAN ZAJĘĆ
1. Zajęcia organizacyjne (28.02)
2. Społecznościowa rewolucja – wstęp do tematyki social media (06.03)
Zadanie: Rozwiąż test „Social media ninja”. Trzy najlepsze drużyny otrzymają 5 pkt. „na start”.
3. Komunikacja w social media – prawda vs. dezinformacja. Szkolenie stowarzyszenia Demagog (13.03)
4. Pierwsze kroki – big idea w social media marketingu (20.03)
Zadanie 1.: Opracuj koncepcję a) kanału social media będącego nośnikiem wartościowych treści przyciągających użytkowników sieci, ale i potencjalnych reklamodawców LUB b) kanału wspierającego sprzedaż. Przetestuj pomysł korzystając z modelu AIDA (lub innego, który wyda ci się bardziej wartościowy). Stwórz nazwę dla swojego projektu. (10pkt).
5. Podstawy analityki social media (27.03)
Zadanie 2.: Stwórz listę fraz kluczowych przydatnych do celów analitycznych. Opracuj analizę sytuacji wyjściowej z uwzględnieniem popularności obranej tematyki (wykorzystaj narzędzia Google Trends, Answer the Public, Ubersuggest i inne). Opisz wyniki w formie 2-stronnicowego raportu.(10 pkt.).
6. Strategia w social media – konkurencja i cele (03.04)
Zadanie 3.: Przeprowadź analizę konkurencji z wykorzystaniem pytań pomocniczych i rekomendowanych narzędzi. Zdiagnozuj jej skalę z wykorzystaniem podstawowych współczynników marketingowych. Stwórz cele ilościowe i jakościowe dla prowadzonego przez siebie kanału w social media wykorzystując te współczynniki (10 pkt.).
7. Strategia w social media – grupy docelowe i wybór kanałów (10.04)
Zadanie 4.: Wyznacz grupy docelowe (czytelników) kanału. DLA PROJEKTÓW OPARTYCH NA TREŚCI: Zaprojektuj listę potencjalnych reklamodawców, którzy mogliby być dla ciebie atrakcyjną grupą pod względem potencjału biznesowego. DLA PROJEKTÓW WSPIERAJĄCYCH SPRZEDAŻ: Zaprojektuj listę potencjalnych blogerów, z którymi chcielibyście współpracować. DLA CHĘTNYCH: stwórz dla grupy docelowej opis jednej persony (do wybranej grupy) z wykorzystaniem użytecznych narzędzi (np. Xtensio, HubSpot) dla łatwiejszego zdiagnozowania ich potrzeb.
Zdecyduj jakimi kanałami będziesz popularyzować swój projekt i w kilku zdaniach uzasadnij swój wybór. Załóż odpowiednie strony, a w raporcie umieść do nich link. Wyniki swojej pracy przedstaw w postaci ok. dwustronicowego raportu (10 pkt.).
8. Treści w zasięgach organicznych – cz.1. (17.04)
Zadanie 5.: Przygotujcie strategie linii postów dla swoich kanałów. Weźcie pod uwagę rozróżnienie na B2B/B2C/EB. Spróbujcie każdy pomysł opisać w kilku zdaniach. (10 pkt).
9. Jak to działa? W świecie algorytmów (24.04)
Zadanie 6.: Przerwa od punktozy. Na zajęciach oglądamy film i przeprowadzamy nad nim dyskusję.
10. Treści w zasięgach organicznych – cz.2. (15.05)
Zadanie 7.: Stwórzcie listę dobrych praktyk zwiększających zasięg postów organicznych. Weźcie pod uwagę kwestie formy, zaangażowania odbiorców i czas. Wykorzystajcie ciekawą i użyteczną formę (check list, plakat itp.) Trzymajcie się wypracowanych zasad prowadząc swoje kanały (10 pkt.)
11. Zarządzanie treścią w social media
Zadanie 8.: Bazując na planerze publikowania treści, stwórz plan dystrybucji contentu w prowadzonych przez siebie kanałach social media. Dostosuj planer do specyfiki medium społecznościowego: np. w przypadku Instagrama może być tygodniowy, a TikToka – miesięczny. Albo publikuj konkretne treści, albo szczegółowo je opisz. Uwzględnij posty o zasięgu organicznym. Jeśli jest to możliwe – przetestuj wybrane narzędzia publikowania treści do wprowadzenia planu w życie. Rozpocznij od poniedziałku 15 maja. Tabelę wyślij na adres mailowy prowadzącego najpóźniej 21 maja (10 pkt.).
11. Real-time czyli strategia czasu rzeczywistego (22.05)
Zadanie 9.: Zastosuj strategię RTM w prowadzonych przez siebie kanałach, które będą nawiązywały do wydarzeń/informacji/sytuacji, będących istotnymi dla świata internetu w ciągu najbliższego tygodnia. Przygotuj 2-3 materiały. Prześlij prowadzącemu kurs screeny postów/pliki video, z krótkim wyjaśnieniem poczynionych kroków (max. 10 pkt.).
12. Monitoring w social media (29.05)
Zadanie 10.: Załóż konto testowe w serwisie Brand24 (lub w innym rekomendowanym) i odpowiednio skonfiguruj narzędzie. Skorzystaj z opcji monitorującej treść w różnych jej kontekstach (marka, konkurencja, tematy, pytania itd.). Stwórz raport z uwzględnieniem 5 wniosków z przeprowadzonego badania (10 pkt.).
13. Reklama w social media (05.06)
Zadanie 11.: Przygotujcie kampanię w serwisie Facebook dla swojego projektu.
– wyznaczcie swój cel marketingowy
– scharakteryzujcie grupę odbiorców
– określcie umiejscowienie
– budżet i harmonogram: 1000 zł, 7 dni
– określcie format, media i tekst
W każdym przypadku uzasadnijcie swoje wybory. Zadanie rozwiążcie w formie printscreenów z panelu reklamowego lub w raporcie w pliku tekstowym (ale zgodnie z nomenklaturą na Fb) (max. 3 strony tekstu; 10 pkt.).
Opracujcie plan płatnych kampanii dla swoich projektów. Określcie: 1. Jakie macie opcje w ramach wykorzystanych przez siebie mediów społecznościowych? Jak długo miałaby trwać kampania i na czym miałaby polegać? Jak mogłaby wyglądać sama reklama? (10 pkt.)
14. Kryzys w komunikacji (12.06)
Zadanie 12.: Rozwiązanie problemu kryzysowego zgodnie z casem przygotowanym przez prowadzącego i przekazanym na zajęciach (max. 10 pkt.)
15. Audyt zrealizowanego projektu (19.05)
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest:
– obecność na zajęciach (dopuszczalne są dwie absencje);
– terminowe wykonanie wszystkich zadań projektowych w sposób indywidualny lub w max. 3-osobowych zespołach. Oceny zostaną wyznaczone wg. następującej skali:
G 1.
2,0 | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
0-65 | 66-74 | 75-83 | 84-92 | 93-100 | 101-110 |
Jeśli raport nie zostaje przesłany w terminie skutkuje to otrzymaniem 0 pkt za dane zadanie. Raport taki można uzupełnić w późniejszym terminie, jednak z uzyskanych punktów zostanie wyciągnięta średnia (np. 0/10 = 5). Osoby, które nie uzyskały minimum punktów oraz osoby z IOS ze zwolnieniem z zajęć piszą test zaliczeniowy. W przypadku gdy osoba z IOS nie uzyskała minimalnej liczby punktów z raportów – otrzymuje ona dodatkowe pytania na teście.
Literatura:
Czaplicka M. (2014), Zarządzanie kryzysem w social media, Gliwice.
E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy. red. J. rólewski, P. Sala, Warszawa 2021.
Godin S., (2019) To jest marketing!, Warszawa.
Kozielski R. (2020), Przyszłość marketingu. Koncepcje, metody, technologie. Teoria i zastosowanie. Łódź.
Lombardo T., McCarthy B., Ryan E., Connors M. (2020), Mapy Drogowe Produktu — Nowe Podejście. Wyznaczanie Kierunków Rozwoju W Czasach Niepewności, Gliwice.
Miller D. (2018), Model StoryBrand – zbuduj skuteczny przekaz dla swojej marki, Warszawa.
Miłkowski G. (2020), Niech cię widzą w sieci! Blog lub serwis branżowy od podstaw, Gliwice.
Sadowski M. (2013), Rewolucja social media, Gliwice.
Miotk A. (2017), Skuteczne Social Media, Gliwice.
Stawarz B. (2017), Content Marketing i Social Media. Jak przyciągnąć klientów, Warszawa.
Stohnij P. (2020), Koniec alfabetu. Jak być liderem nowej generacji.
Taranko T. (2020), Komunikacja marketingowa. Istota, uwarunkowania, efekty, Warszawa.
Magazyn Online Marketing, [aktualne numery dostępne w bibliotece WNPiD UAM]
Raport We are social 2023
Blogi:
Sprawny marketing
Wirtualne media
Socialmedianow
OCENA PROJEKTU
RiP I
Nazwa projektu | Test | Z.2. | Z.3. | Z.4. | Z.5. | Z.6. | Z.7. | Z.8. | Z.9. | Z.10. | Z.11. | Z.12. | Suma |
|
Głos Białorusi | +5 | 9 | 3 | 9 | 9 | 9 | ||||||||
Healthy Zone | +5 | 9 | 0/7 (3,5) |
8,0 | 7 | 7 | ||||||||
Ci od gier | 7 | 0/7 (3,5) |
7,5 | 8 | 9 | |||||||||
Reklamowcy kanapowcy |
10 | 7,5/9 (8,0) |
10 | 8/10 (9) |
7,5 | |||||||||
Faktycznie | 0/1 (0,5) |
0/4 (2,0) |
6 | 8 | 5 | |||||||||
UnReel | 0/8 (4,0) |
8 | 7,5 | 6 | 9 | |||||||||
Studenckie Gotowanie z AI | +5 | 10 | 9 | 9 | 8 | 9 | ||||||||
EuroSaver Eats | +5 | 4 | 9 | 0/7 (3,5) |
8 | 9 | ||||||||
Memes Story Hub | 2/7 (4,5) |
8 | 8,5 | 8 | 3 | |||||||||
Maluchowe hulanki | 3/5 (4,0) |
9 | 9 | 8 | 9 | |||||||||
Sucze fakty | 0/7 (3,5) |
8 | 5 | 8 | 9,5 | |||||||||
RiP II
Nazwa projektu | Test | Z.2. | Z.3. | Z.4. | Z.5. | Z.6. | Z.7. | Z.8. | Z.9. | Z.10. | Z.11. | Z.12. | Suma |
|
The Third Street | 8 | 9 | 9 | 8 | 9 | |||||||||
CrazyColor | +5 | 0/6,5 (3,5) |
10 | 10 | 7 | 10 | ||||||||
Wyjaśniono | 6,5 | 0 | 0 | 8 | 0 | |||||||||
GlamforLess | 2 | 9 | 10 | 8/10 (9) |
10 | |||||||||
Trikend | +5 | 4 | 6,5 | 9 | 8 | 10 | ||||||||
yaanola | 7,5 | 6 | 5 | 7,5 | 8 | |||||||||
psiapsi z lumpu | 7 | 8,5 | 10 | 8 | 9 | |||||||||
Trendstalk | 0/2 (1) |
4 | 9 | 7 | 5 | |||||||||
Ryzyka | 9 | 10 | 10 | 9 | 10 | |||||||||
lunanuaa | 3 | 6 | 9 | 9 | 8 | |||||||||
LEGOAT | 0/5 (2,5) |
0/4 (2) |
6,5 | 6,0 | 0 | |||||||||
Kulinarnyje brodiagi | 3 | 0 | 10 | 10 | 9 | |||||||||
Content Journeys | 3 | 0 | 10 | 7,5 | 7,5 | |||||||||
Klub miłośników | +5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | ||||||||