Komunikacja marketingowa poprzez social media (studia niestacjonarne)

PLAN ZAJĘĆ

1. Społecznościowa rewolucja  – wstęp do marketingu SoMe

2. Strategia w komunikacji marketingowej 2.0 cz. 1.

Zadanie: Opracuj koncepcję strony SoMe będącej nośnikiem wartościowych treści przyciągających użytkowników sieci, ale i potencjalnych reklamodawców (ewentualnie wsparcia sprzedaży konkretnego produktu). Przetestuj pomysł korzystając z modelu AIDA (lub innego, który wyda ci się bardziej wartościowy np. DIPADA, AIDCAS). Opracuj analizę sytuacji wyjściowej z uwzględnieniem popularności obranej tematyki (Google Trends, Keyword Planner czy KeywordTool, Ubersuggest, Answer the Public). Narzędzia te mogą być także przydatne w opracowaniu tytułu dla bloga. Wyniki swojej pracy przedstaw w postaci max. 3-stronicowego raportu (10 pkt.).

3. Strategia w komunikacji marketingowej 2.0 cz. 2
Zadanie: Przeanalizujcie kanały konkurencyjne z wykorzystaniem NapoleonCat. Wyznaczcie grupy docelowe (czytelników) kanału i zaprojektujcie persony (dla chętnych) z wykorzystaniem użytecznych narzędzi (np. Xtensio czy HubSpot). Jeśli prowadzisz serwis contentowy: zaprojektuj listę potencjalnych reklamodawców, którzy mogliby być dla ciebie atrakcyjną grupą pod względem potencjału biznesowego (branże). Stwórz wstępną ofertę dla nich. Jeśli prowadzisz kanał wspierający sprzedaż: wyznacz listę potencjalnych partnerów (blogerów, vlogerów, kanałów na FB, Instagramie itp.), którzy mogą okazać się przydatni w kontekście promowania twoich produktów. Zastanów się też jakimi kanałami będziesz popularyzować swój projekt i załóż niezbędne strony; w raporcie zaś uargumentujcie swój wybór. Wyniki swojej pracy przedstaw w postaci max. 3-stronicowego raportu (10 pkt.)

4. Monitoring w social media
Zadanie: Załóż konto trialowe w serwisie Brand24 i odpowiednio skonfiguruj narzędzie. Skorzystaj z opcji monitorującej obrany przez ciebie temat projektu. Stwórz raport z uwzględnieniem 5 wniosków z przeprowadzonego badania (10 pkt.).

5. Treść w zasięgu organicznym
Zadanie: Korzystając z tabeli linii postów spróbujcie stworzyć strategię tworzenia treści dla swoich kanałów social media. Spróbujcie zrobić to możliwie jak najdokładniej, opisując konkretne przykłady działań (max. 10 pkt.)

6. Real-time w komunikacji marketingowej
Zadanie:  Zastosuj strategię RTM w prowadzonych przez siebie kanałach (min. 3 posty), które będą nawiązywały do wydarzeń/informacji/sytuacji, będących istotnymi dla świata internetu w ciągu najbliższych 6 dni. Wydrukuj też screeny postów z krótkim wyjaśnieniem poczynionych kroków (max. 10 pkt.).

7. Reklama w social media 

Zadanie: Przygotujcie kampanię w serwisie Facebook dla swojego projektu.
– wyznaczcie swój cel marketingowy
– scharakteryzujcie grupę odbiorców
– określcie umiejscowienie
– budżet i harmonogram: 1000 zł, 7 dni
– określcie format, media i tekst
W każdym przypadku uzasadnijcie swoje wybory. Zadanie rozwiążcie w formie printscreenów z panelu reklamowego lub w raporcie w pliku tekstowym (ale zgodnie z nomenklaturą na Fb) (10 pkt.).

Literatura podstawowa:

Godin S., (2019) To jest marketing!, Warszawa.
Miłkowski G. (2020), Niech cię widzą w sieci! Blog lub serwis branżowy od podstaw, Gliwice.
Sadowski M. (2013), Rewolucja social media, Gliwice.

Literatura uzupełniająca:
K. Bachniak, J. Szumniak-Samolej, Potencjał biznesowy mediów społecznościowych, Warszawa 2015.
G. Vaynerchuck, W market(r)ingu, czyli jak nie zginąć w świecie mediów społecznościowych, Lublin 2015.
J. Falls, E. Deckers, Media społecznościowe bez ściemy. Jak kreować markę, Gliwice 2013.
K. Polańska, Sieci społecznościowe : wybrane zagadnienia ekonomiczno-społeczne, Warszawa 2013.
M. Fidelman, Socialized!: w jaki sposób najskuteczniej wykorzystać społeczność internetową – biznes społecznościowy, Warszawa 2014.
D. Karpen, Lubię to! : potęga marketingu szeptanego na Facebooku, Gliwice 2013.
D. Rowse, C. Garret, ProBlogger : Jak czerpać zyski ze swojego bloga, Gliwice 2012.

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest:
– obecność na zajęciach (dopuszczalna jedna absencja);
– terminowe wykonanie wszystkich zadań projektowych w sposób indywidualny. Istnieje możliwość poprawy ćwiczenia – wtedy ze zdobytych punktów z danego zadania wyciągana jest średnia. Oceny zostaną wyznaczone wg. następującej skali:

2,0 3,0 3,5 4,0 4,5

5,0

0-35 36-39 40-44 45-49 50-54 55-60

Osoby, które nie uzyskały minimum punktów piszą test zaliczeniowy. Jeśli jego przeprowadzenie będzie niemożliwe – zostanie on zamieniony na kolokwium ustne z wykorzystaniem platformy TEAMS       

Nazwa Z.1. Z.2. Z.3. Z.4. Z.5. Z.6.           Suma

Ocena

 Lucyferek  7,0/9,0
(8,0)
 10  10  8,0  9,0  10  55  5,0
 _CIAO_STUDIO  6,5/9,0
(8,0)
 9,0  5,0  5,0/9,0
(7,0)
 8,0  9  46  4,0
Dieta_bez_diety  7,0  10  10  8,0  9,0  8,0              52  4,5
Holistic. Body & Mind  7,5  10  9  9,0  7,5  10              53  4,5
K.M.  6,0/8,0
(7,0)
 9,0  7,0/10
(8,5)
 2,0/8,0
(5,0)
 7,0/9,0
(8,0)
 6,5/9,0
(8,0)
             45  4,0
Co za papier  3,0/7,0
(5,0)
 10  7  8,0  7,5  9,0              46,5  4,0
Sto przygód Kitu  9,0  10  9,0  10  8,0  9,0              55  5,0
 TopGym  3,0/5,0
(4,0)
 3,0/9,0
(6,0)
 5,0/9,0
(7,0)
 9,0  8,0  9,0              43  3,5
Timusiowe sprawki  6,0/8,0
(7,0)
 8,5  7,0  5,0/9,0
(7,0)
 8,0  8,0  45,5  4,0
 A.N.                3,0/7,0
(5,0)
 7,0  0/6,5
(3,5)
 5,0  10 6,0  36,5  3,0
Happy Candle  7,0  10  5,0/10
(7,5)
 5,0/10
(7,5)
 8,0  8,0  48  4,0
InspirantCoffee  8,0/10
(9)
 10  9  7,5  10  7  52,5  4,5
KartkoweOkazje  8,0  9,0  8,0  7,0  9,0  10  51  4,5
Żyj zdrowo  4,0/7,0
(5,5)
 6,5 7,0  5,0  3,0  10  37  3,0
Net Society  3,0/7,0
(5,0)
 4,0/8,0
(6,0)
 0/8,0
(4,0)
 8,0  8,5  0  31,5  2,0
Five o’clock z Brytyjczykiem!  6,0/9,0
(7,5)
 9,0  6,0  5,0/9,0
(7,0)
 7,5  8,0  45  4,0
Podręczna kawopedia  7,5  7,0  7,0  7,5  9,0  9,0  47  4,0
Pewność za 150 zł  6.0  3,0/9,0
(6,0)
 5,0/10
(7,5)
 8,5  6,0  7,0  41  3,5
Z miłością do jedzenia  6.0  8,5 7,5  4,0  8,0  8,0  42  3,5
K-pop  5.0  7,0  6,0  2,0/7,0
(5,0)
 0/6,5
(3,5)
 0/5
(2,5)
 29  2,0
PandemicTravel &
Cats
7,5/9,5
(8,5)
 6,5  7,0  10  5,0  8,0  45  4,0
Tea Time 7,0  5,0  5,0  0/5
(2,5)
 9,0  7,5  36  3,0
Jolka Demolka 9,0  7,0/10
(8,5)
 9,0  6,5  8,0  8,5  49,5  4,5
TENSE 0/6
(3,0)
 7,0/10
(8,5)
 0/4,0
(2,0)
 0/6,5  7,0  6,0/10,0
(8)
 35,0  2/3,0
little gym 8,5  7,0 4,0/8
(6,0)
 6,5/9
(8,0)
 0,0/6,0
(3,0)
 0,0/9,0
(4,5)
 37,0  3,0

 

Dodaj komentarz