PLAN ZAJĘĆ
1. Od The Well do Tik Toka – wstęp do tematyki social media
Social media ninja test
2. Strategia w komunikacji marketingowej 2.0 cz. 1.
Zadanie: Opracuj koncepcję strony SoMe będącej nośnikiem wartościowych treści przyciągających użytkowników sieci, ale i potencjalnych reklamodawców (ewentualnie wsparcia sprzedaży konkretnego produktu). Przetestuj pomysł korzystając z modelu AIDA (lub innego, który wyda ci się bardziej wartościowy np. DIPADA, AIDCAS). Opracuj analizę sytuacji wyjściowej z uwzględnieniem popularności obranej tematyki (np. Google Trends, Keyword Planner czy KeywordTool, Ubersuggest, Answer the Public itp.). Narzędzia te mogą być także przydatne w opracowaniu tytułu dla bloga. Wyniki swojej pracy przedstaw w postaci max. 3-stronicowego raportu (10 pkt.).
3. Strategia w komunikacji marketingowej 2.0 cz. 2
Zadanie: Przeanalizujcie kanały konkurencyjne z wykorzystaniem NapoleonCat / Sotrender itp. Wyznaczcie grupy docelowe (czytelników) kanału i zaprojektujcie persony (dla chętnych) z wykorzystaniem użytecznych narzędzi (np. Xtensio czy HubSpot). Jeśli prowadzisz serwis contentowy: zaprojektuj listę potencjalnych reklamodawców, którzy mogliby być dla ciebie atrakcyjną grupą pod względem potencjału biznesowego (branże). Stwórz wstępną ofertę dla nich. Jeśli prowadzisz kanał wspierający sprzedaż: wyznacz listę potencjalnych partnerów (blogerów, vlogerów, kanałów na FB, Instagramie itp.), którzy mogą okazać się przydatni w kontekście promowania twoich produktów. Zastanów się też jakimi kanałami będziesz popularyzować swój projekt i załóż niezbędne strony; w raporcie zaś uargumentujcie swój wybór. Wyniki swojej pracy przedstaw w postaci max. 3-stronicowego raportu (10 pkt.)
4. Monitoring w social media
Zadanie: Załóż konto trialowe w serwisie Brand24 i odpowiednio skonfiguruj narzędzie. Skorzystaj z opcji monitorującej obrany przez ciebie temat projektu. Stwórz raport z uwzględnieniem 5 wniosków z przeprowadzonego badania (10 pkt.).
5. Treść w zasięgu organicznym
Zadanie: Korzystając z tabeli linii postów spróbujcie stworzyć strategię tworzenia treści dla swoich kanałów social media. Spróbujcie zrobić to możliwie jak najdokładniej, opisując konkretne przykłady działań (max. 10 pkt.)
6. Jak to działa? W świecie algorytmów
7. Real-time w komunikacji marketingowej
Zadanie: Zastosuj strategię RTM w prowadzonych przez siebie kanałach (min. 3 posty), które będą nawiązywały do wydarzeń/informacji/sytuacji, będących istotnymi dla świata internetu w ciągu najbliższych 6 dni. Wydrukuj też screeny postów z krótkim wyjaśnieniem poczynionych kroków (max. 10 pkt.).
Zadanie: Przygotujcie kampanię w serwisie Facebook dla swojego projektu.
– wyznaczcie swój cel marketingowy
– scharakteryzujcie grupę odbiorców
– określcie umiejscowienie
– budżet i harmonogram: 1000 zł, 7 dni
– określcie format, media i tekst
W każdym przypadku uzasadnijcie swoje wybory. Zadanie rozwiążcie w formie printscreenów z panelu reklamowego lub w raporcie w pliku tekstowym (ale zgodnie z nomenklaturą na Fb) (10 pkt.).
Literatura podstawowa:
Godin S., (2019) To jest marketing!, Warszawa.
Miłkowski G. (2020), Niech cię widzą w sieci! Blog lub serwis branżowy od podstaw, Gliwice.
Sadowski M. (2013), Rewolucja social media, Gliwice.
Literatura uzupełniająca:
Czaplicka M. (2014), Zarządzanie kryzysem w social media, Gliwice.
E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy. red. J. rólewski, P. Sala, Warszawa 2021.
Kozielski R. (2020), Przyszłość marketingu. Koncepcje, metody, technologie. Teoria i zastosowanie. Łódź.
Lombardo T., McCarthy B., Ryan E., Connors M. (2020), Mapy Drogowe Produktu — Nowe Podejście. Wyznaczanie Kierunków Rozwoju W Czasach Niepewności, Gliwice.
Miller D. (2018), Model StoryBrand – zbuduj skuteczny przekaz dla swojej marki, Warszawa.
Miotk A. (2017), Skuteczne Social Media, Gliwice.
Stawarz B. (2017), Content Marketing i Social Media. Jak przyciągnąć klientów, Warszawa.
Stohnij P. (2020), Koniec alfabetu. Jak być liderem nowej generacji.
Taranko T. (2020), Komunikacja marketingowa. Istota, uwarunkowania, efekty, Warszawa.
Blogi:
Sprawny marketing
Wirtualne media
Socialmedianow
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest:
– obecność na zajęciach (dopuszczalna jedna absencja);
– terminowe wykonanie wszystkich zadań projektowych w sposób indywidualny. Istnieje możliwość poprawy ćwiczenia – wtedy ze zdobytych punktów z danego zadania wyciągana jest średnia. Oceny zostaną wyznaczone wg. następującej skali:
2,0 | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,5 |
5,0 |
0-35 | 36-39 | 40-44 | 45-49 | 50-54 | 55-60 |
Osoby, które nie uzyskały minimum punktów piszą test zaliczeniowy. Jeśli jego przeprowadzenie będzie niemożliwe – zostanie on zamieniony na kolokwium ustne z wykorzystaniem platformy TEAMS
Nazwa | T. | Z.1. | Z.2. | Z.3. | Z.4. | Z.5. | Z.6. | Suma |
Ocena |
|||||
I co z tym brzuchem? | 6 | 7 | 10 | 7 | 10 | 10 | 50 | 4,5 | ||||||
Muzeum Złamanych Serc | +5 | 7,5 | 8,5 | 7 | 0 | 8 | 5 | 41 | 3,5 | |||||
Jak przetrwać wojnę | +5 | 8 | 7 | 0/4 (2,0) |
0/0 | 4 | 10 | 36 | 3,0 | |||||
ScrapkiAgi | +5 | 6,5 | 7,5 | 7,5 | 7 | 1 | 8 | 42,5 | 3,5 | |||||
Lodówka | 8 | 5 | 6 | 10 | 2 | 5 | 36 | 3,0 | ||||||
Coś nie chodzi | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2,0 | ||||||
Vosti | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2,0 | ||||||
Co się kuszy? | 7 | 8 | 7,5 | 7 | 2 | 0/9 (4,5) |
36 | 3,0 | ||||||
Lalki | +5 | 7 | 6 | 9 | 8,5 | 6,5 | 3 | 45 | 4,0 | |||||
Polityka w praktyce | 6,5 | 4 | 4 | 5 | 0 | 5 | 24,5 | 2,0 | ||||||
pozevent | 9 | 6 | 0./3 (1,5) |
7,5 | 5 | 7 | 36 | 3 | ||||||
WoollyWoolly_ | 7 | 6,5 | 4 | 7,5 | 3 | 8 | 36 | 3 | ||||||
Fotografia po godzinach | 10 | 9 | 8 | 8 | 7 | 9 | 51 | 4,5 | ||||||
Pole do popisu | 7,5 | 6,5 | 7 | 0 | 5 | 7 | 33 | 2,0 | ||||||
Well-being dla zapracowanych | 7,5 | 3 | 6,5 | 6,5 | 0/0 | 0/8 (4,0) |
27,5 | 2,0 | ||||||
Local Travelers | 6/9 (7,5) |
3/7 (5,0) |
0/2 (1) |
5/7 (6) |
4/10 (7) |
9 | 35,5 | 3= | ||||||
Sztuki walki dla opornych | 6 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 9 | 2,0 | ||||||
Zieleniarze | 8 | 7 | 8 | 9 | 0/8 (4,0) |
7 | 43 | 3,5 | ||||||
Ładne kwiatki | 5 | 9 | 5 | 9 | 6 | 8 | 42 | 3,5 | ||||||